Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2008

Μας επιβεβαιώνει "ΤΟ ΠΑΡΟΝ της Κυριακής"

Σχετικά με την προηγούμενη ανάρτησή μας για την ιδιόχειρη διαθήκη του μακαριστού Χριστοδούλου και τα εύλογα ερωτήματα που θέσαμε με την ημερομηνία που φέρεται να έχει γραφεί, δηλαδή 15 Μαϊου 2007, αντί άλλης απάντησης σε αστήρικτα και ανούσια σχόλια, αναδημοσιεύουμε το απόσπασμα από δημοσίευμα του χθεσινού φύλλου της εφημερίδας "ΤΟ ΠΑΡΟΝ της Κυριακής":
"Σ' αυτήν την τελευταία διαθήκη αξίζει ίσως να σταθούμε λιγάκι περισσότερο παρατηρώντας την καλύτερα και φωτίζοντας ορισμένες αξιοπρόσεκτες πτυχές με τρόπο ειλικρινή και αυθόρμητο. Η πρώτη, λοιπόν, εντύπωση από μια γρήγορη ματιά στο χειρόγραφο κείμενο είναι ότι ο τύπος της γραφής διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση μ' εκείνον που απαντάται στις δύο προηγούμενες ιδιόγραφες διαθήκες. Φαίνεται σαν να μην έχει γραφεί, δηλαδή, από ένα σταθερό χέρι, εξ ου και οι άλλοτε αποκλίνουσες και άλλοτε συγκλίνουσες γραφοσειρές. Επίσης, εντοπίζονται σε ορισμένα σημεία ορθογραφικά λάθη και γενικά η όλη εμφάνιση του κειμένου προκαλεί απορίες. Είναι ενδεικτικό ότι στο τέλος του κειμένου, πριν βάλει την υπογραφή του, γράφει ακόμη και την ημερομηνία λάθος. Αρχικά σημειώνει 15 Μαΐου 207, έτσι φαίνεται, και εν συνεχεία, εκ των υστέρων προσθέτει ένα δυσδιάκριτο μηδέν προς διόρθωση. Όλα αυτά, βέβαια, ίσως να μην είχαν καμιά σημασία και να δικαιολογούνταν απόλυτα στην περίπτωση που η σύνταξη της διαθήκης συνέπιπτε με τις τελευταίες δραματικές ημέρες που ο Μακαριστός Χριστόδουλος έδινε άνιση μάχη με την ασθένειά του. Όμως στις 15 Μαΐου ούτε ήταν ασθενής ούτε γνώριζε ακόμη οτιδήποτε για το πρόβλημα υγείας που θα ανέκυπτε. Το «Π», κάνοντας τη δική του έρευνα, παραθέτει όλες τις απόψεις και τις εκτιμήσεις, όπως π.χ. τη γραφολογική παρατήρηση ειδικών ότι δεν προσιδιάζει το κείμενο με διαθήκη ενός εξαιρετικά μορφωμένου ανθρώπου ούτε εναρμονίζεται η υπάρχουσα υπογραφή με το συνολικό κείμενο. Είναι γεγονός ότι ανακύπτουν διάφορα ερωτηματικά, ορισμένα εκ των οποίων αφορούν και τα ίδια τα διαλαμβανόμενα στο κείμενό της. Πώς είναι δυνατόν, π.χ. να αναφέρεται σε ανθρώπους οι οποίοι στάθηκαν μέχρι τέλους στο πλευρό του, εννοώντας ως τέλος τη 15η Μαΐου 2007. Εκτός αν η ημερομηνία αυτή δεν είναι η πραγματική και ετέθη εκ των υστέρων με το σκεπτικό ίσως να μην μπορεί να αμφισβητηθεί με την ενδεχόμενη ένσταση ότι όταν εγράφη από τον Χριστόδουλο ο άνθρωπος δεν είχε πλήρη διαύγεια και καθαρότητα σκέψης, λόγω της βαριάς του ασθένειας. Αξιοπερίεργο επίσης είναι ότι παραλείπει και δεν κάνει καμιά αναφορά σε ανθρώπους που στάθηκαν με αυταπάρνηση δίπλα του μέχρι τέλους, ενώ αντίθετα κάνει μνεία σε άλλους, με τους οποίους κατά το παρελθόν είχε έντονες προστριβές, όπως π.χ. ο Βρεσθένης. Υπάρχουν όμως και άλλοι παρατηρητικοί και λεπτολόγοι που σημειώνουν με απορία το γεγονός ότι την περίοδο εκείνη (15 Μαΐου) ο Μακαριστός βρισκόταν σε περιοδεία σε περιοχές της Θράκης. Εκεί, αναρωτιούνται, βρήκε χρόνο και σκέφτηκε να τη γράψει; Ένα άλλο γεγονός το οποίο σχολιάζεται ποικιλοτρόπως αφορά την επιλογή του Διακόνου ως του πλέον κατάλληλου και αρμόδιου προσώπου, ως του πλέον έγκυρου μάρτυρα απόδειξης που γνώριζε και μπορούσε να επιβεβαιώσει τον γραφικό χαρακτήρα και την υπογραφή του Χριστόδουλου. Θα ήταν ίσως εγκυρότατη, υποστηρίζουν μερικοί, η μαρτυρία είτε του αρχιγραμματέα της Ιεράς Συνόδου είτε του διευθυντή του ιδιαίτερου γραφείου του, του γραμματέα του εν πάση περιπτώσει. Το «Π» θεώρησε χρέος του να καταγράψει, στον απόηχο και αυτής της τελευταίας πράξης του Χριστόδουλου, απόψεις, σχόλια και… ψιθύρους ακόμα που κυκλοφορούν."

1 σχόλιο:

mmexer είπε...

Τα συγχαρίκια μου για την επιτυχία σας!!! Και εις ανώτερα!!!! :)